maandag 6 september 2010

30 Day challenge, nr 3 : Wat heb je vandaag gegeten?


Ik werd heden ochtend wakker om 8.45u 

Meestal ben ik pas na een aantal uur in staat iets te eten en ontbijt ik dan ook met een kop koffie en een sigaret , maar vanochtend werd ik zowaar wakker met een soort van honger. 
Ik nam een schaaltje yoghurt van aardbeien en frambozen, een beschuitje met hagelslag en natuurlijk het vertrouwde kopje instant koffie met sigaret. 

Maandag is boodschappendag , dus op naar de Albert Cuijp. 
Heb verse spinazie gekocht, wortels, komkommer,  ijsbergsla, tomaten, spaanse pepers en paprika's. Verder nog een doosje aardbeien, bosbessen, en een netje sinaasappels. 
Toen ik klaar was met boodschappen was het alweer lunchtijd.
Ik ben geen brood eter, dus maakte ik een salade van ijsbergsla, tofu reepjes, komkommer en paprika. Ik had nog een pannetje soep staan, dus heb een kommetje opgewarmd. 

Vanavond eet  ik geroerbakte spinazie met spaanse peper en cherrytomaatjes, en een met kaas gevulde tofuburger. 

Tussendoor veel koffie ( probeer er vanaf te komen, maar tot op heden zonder succes ) 2 rijstewafels met smeerkaas en een handje pistache nootjes. 

Ik probeer altijd om van maandag tot en met donderdag veel groente en fruit te eten, vanaf donderdag laat ik het altijd een beetje varen en doe ik vooral makkelijk. 

Ik maak dan bijvoorbeeld mijn eigen variant op shoarma; Quorn reepjes met shoarma kruiden van de markt, met paprika en tomaat in een pita broodje. En dan met heul veul chili saus.  Dit is echt mijn favo weekend snack.  
Of griekse koude wraps; gestoomde witvis in griekse yoghurt met komijnzaad, in een wrap gewikkeld samen met zoute komkommer en ijsbergsla.

Verder eet ik minstens 1 keer in de week " uit de vriezer" , ik blijf het moeilijk vinden om voor 1 persoon te koken , dus vries veel in. 
Als ik echt geen zin heb om te koken, of laat thuis ben haal ik wat bij de surinaamse toko of de Japanner ( sushi!) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten