woensdag 12 augustus 2009

Goedemorgen Henk!

Mijn ochtenden zijn niet meer wat ze geweest zijn.
Edwin, Henk en Peter zijn op vakantie.
De mannen van mijn leven.
De enige mannen in het land die mijn onmogelijke ochtend humeur kunnen laten transformeren in een stralende glimlach.
En dat is een prijsje waard.

Het is kwart over 6, een ochtend als alle andere, als mijn wekker radio afloopt.
En daar hoor ik het. Of liever gezegd: ik hoor het niet.
Het zat er ook wel in, lag al weken op de loer, het is tenslotte zomervakantie. En nu is het dan echt zover.
MIJN Edwin Evers is op vakantie.
Een iets te vrolijke Humberto Tan kirt door mijn radiowekker dat hij de komende 4 weken zijn vervanger zal zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Humberto Tan. Sterker nog, ik vind het een uiterst charmante en stijlvolle verschijning. Maar, 4 weken?!

Voordat ik ook maar de eerste schok heb opgevangen, volgt de 2e klap.
Het nieuwsbericht, en wie hoor ik daar de oorlogen, enge ziektes en sterfgevallen verkondigen? Jeroen Latijnhouwers.
WAAR IS HENK?!!, roep ik hardop vanuit bed. Ik wil mijn Henk!!

Laat ik even kort vertellen over mijn band met Henk Blok de nieuwslezer. Elke ochtend als Henk het nieuws voordraagt, met zijn diepe stem, zeg ik hem gedag. Jeweetwel, Goedemorgen Henk!
En op maandag vraag ik ook even of hij een fijn weekend heeft gehad, en op vrijdag wens ik hem een leuke zaterdag toe. Nu heb ik sowieso de "aparte" gewoonte om tegen mijn televisie en radio ( of elk willekeurig apparaat) te praten maar met Henk gaat het diep.
Ook in dat geval geldt absoluut weer dat ik niks tegen de olijke Jeroen Latijnhouwers heb, sterker nog, als hij EditieNL niet presenteert kijk ik niet eens, maar kom op!

De rest van de ochtend ben ik chagrijnig. Net als de resterende ochtenden die week.
Tot vrijdag ochtend.
Op vrijdag ochtend, zo rond 10 voor 10e, gaat de deur van mijn kantoor op slot, de telefoon van de haak en het volume op max. Het is tijd voor mijn favoriete 5 minuutjes van de week. Peter Heerschop met "Lieve Marianne". In deze 5 minuten geeft Peter een verslag van de meest opvallende nieuwsfeitjes, gepresenteerd vanuit zijn satirische oogpunt. Een genot voor het oor.
Nu voel je hem aankomen. Peter is op vakantie.
De beste man wordt vervangen door Viggo Waas. Nu verwacht je waarschijnlijk dat ik ga zeggen dat ik ook tegen Viggo Waas niks heb, maar helaas. Mijn relativeringsvermogen is na al het slechte nieuws tot het nul punt gedaald, en ik kan Viggo nu echt even niet verdragen.

Slag op slag.

Nu vinden jullie vast dat ik overdrijf. Maar lees:
Door mijn hectische baan en dito sociale leven heb ik weinig regelmaat in mijn leventje.
Het enige wat in mijn leven echt elke dag het zelfde is, is Radio538.
Edwin met zijn droge humor, die elke ochtend weer probeert om zijn Sidekicks in bedwang te houden, Henk met zijn bulderende lach ( huhuhuhu)( =mijn Henk imitatie red.), en mijn 5 minuutjes Peter op vrijdagochtend om 10 voor 10e.

De weken kruipen voorbij, en elke maandagochtend hoop ik stiekem dat Edwin wat eerder terug is van vakantie en mij weer zal toespreken. Maar, mijn gebeden worden tot op heden niet verhoord.

Maar dan! Wat schets mijn verbazing?
Maandagochtend, zo rond de klok van 7? Hou je vast!
Het is Henk die mij een goedemorgen wenst!! 'Goedemorgen Henk, hoe was je vakantie?!!', roep ik verrukt naar mijn wekker.
Henk beantwoord mijn vraag niet, doet tie nooit trouwens, maar dat mag de pret niet drukken. Henk is Back! Terug waar die hoort.

Edwin, Henk en Peter zijn als je schoenen. Je kan wel zonder schoenen naar buiten, maar echt leuk is niet. Beetje koud ook, kil.


Ik ga een mailtje sturen naar Radio538, met de vraag of de vakantiedagen van Edwin, Henk en Peter niet tot het minimum kunnen worden teruggebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten